tisdag 19 april 2011

Ja må han leva!

Idag fyller min Jonas år! Grattis, älskade!
Kalas hade vi redan i söndags. I solen. Det var så himla härligt att kunna sitta ute. (Hoppas vi kan göra det igen om knappt två veckor när det är dags att fira lilleman.)
Jonas hade beställt wienerstänger, schackrutor och "morfars tårta". Det är en slags chokladsockerkaka som täcks med en ganska söt kokt smörkräm. Den tårtan brukade Jonas mormor baka till morfar och nu är det tredje året som jag bakar den. Och i söndags fick jag ett hjärtans gott betyg från svärmor. Hon sa att hon alltid (alltid!) har tyckt att den har varit lite för söt, men att det var en mycket bättre balans denna gång. Tackar, tackar!
Fina saker fick han också, bland annat en stooor brandsläckare till nya garaget. Kanske inte så kul att få, definitivt tråkig att köpa själv, men oh så viktig att ha! Han har även del i tvättmaskinen, som levererades på min födelsedag. Och fler paket är på gång, förstås. ;)

Denna ljuvliga bukett kom svärföräldrarna med. Inköpt på underbara Blomstrande Ting i Segeltorp. Blommorna är bara så vackra!!

2 kommentarer:

  1. vilka perfekta schackrutor! härligt fika han får, Grattis till mannen!

    SvaraRadera
  2. Men mums, har du lust att smuggla med dig lite till ammagalan eller ;-) Bagardotter som jag faktiskt ör brukr jag inte bli sugen, men den lät go!

    SvaraRadera