måndag 29 april 2013

Måndagslista v. 18 - tredje kalasdagen avklarad

Idag är det måndag och idag har jag bara en sak jag är glad över:

Jag är glad över Victor - den underbare lille skrutten som föddes för fyra år sedan. Jag är så glad över att jag får vara hans mamma!

Imorse väckte vi honom med paket och sång. Först var han väldigt motvillig, men så småningom gick det upp för honom att det vankades paket och då blev det fart! 


Hugo är ju förresten himla gullig - 05.40 kom han utrusande ur deras rum och skulle ha hjälp att slå in ett paket. Han hade plockat fram en av sina beyblades, som han ville ge till lillebror. När Victor sedan öppnade det paketet sa Hugo "Den här kan du använda som Jack Sparrows kompass!" Victor köpte genast konceptet. Söta!


I förra veckan sa Victor att han önskade sig alla giraffer i hela världen och idag fick han en liten hårdplastgiraff och en gosedjursgiraff. Gosedjuret fick redan i morse namnet Nono och blir nog nyfavoriten - en av de bästa presenterna. :)





Han ville också ha nya badleksaker och då hittade vi ett Jake-piratskepp som sätts fast i badkaret med sugproppar. Vid 06.40 imorse satt han således i badkaret med yttepyttelite vatten, bara för att provleka. :) 


Han har nog haft en riktigt bra födelsedag och en bra avslutning på tre dagars firande. Om en och en halv vecka avslutar vi kalasandet för denna gång, när mormor och morfar får fira honom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar