lördag 27 april 2013

Första kalasdagen av tre avklarad!

På måndag fyller Victor 4 år och vi tjuvstartar hela helgen med både barnkalas och släktkalas.

Idag har sju av hans jämnåriga kompisar varit här hemma ett par timmar och lekt, busat och ätit glass och tårta.

Victor fick önska vad han ville bjuda på och då sa han glass med tillbehör, kokosbullar och gristårta... Det kändes fullt genomförbart, även om barnen helst åt av glassen. :)


Förra året ville Victor ha en gristårta och det ville han alltså ha även i år. Jag gjorde precis som förra året, med ett undantag. Då kavlade jag ut marsipanen på oljat bakbord och jag tyckte att grisen blev lite... flottig... (ursäkta ordvalet). Nu använde jag maizena istället och det blev absolut bättre, men istället aningens torr yta. Aldrig blir man nöjd! :) Just det - ögonen är två brunlila Skittles istället för mini-smarties - det är också nytt jämfört med förra året.


I övrigt hade jag tydligen väldigt dålig kontakt med min kamera denna dag, men det var i alla fall en trött och himlans nöjd kille som somnade ögonabums. Nu laddar vi om för släkten som kommer imorgon. Undra vad det ska bjudas på då?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar