tisdag 13 november 2012

Tandlossning?

Smaka på det ordet en stund...

Blunda och låt spontana bilder dyka upp...



Titta sedan på det lilla fotot till höger om detta inlägg.

Stämde det överens med din mentala bild?

Inte med min.

Men...


Hon har begynnande tandlossning. Jag har.

Jag har slarvat med mina tandläkarbesök. Det är år sedan sist.
Jag har slarvat med tandtråden. Jag som har så tajt mellan tänderna.
Jag har slarvat med godisätande, med ätande. Inte gett tänderna tid att vila.
Jag har slarvat med min tid. Stress, stressat, stressig, stressad.
Jag har slarvat och inte känt efter. Inte velat känna efter.

Precis så korkad är jag tydligen.


Nu väntar behandlingar, noggrann tandborstning och tandtrådsanvändning, lördagsgodis, lite mindre julklappsbudget och lugn. Kanske går det att rädda alla tänder, kanske blir jag bara av med två, kanske är det värre ändå. Just nu har jag ont i varenda tand och i hela gommen. Upplevd eller faktisk smärta spelar ingen roll.

Eftertankens kranka blekhet... är ändå ganska rödögd. Åtminstone i det här huset. Åtminstone just ikväll.


Boka undersökningstid imorgon, snälla ni!


And don't forget to floss!

4 kommentarer:

  1. Det kommer att ordna sig. Älskar dig... mamma

    SvaraRadera
  2. Men då, hoppas det ordnar sig för dig! Men tack för peppen! (Går och hämtar tandtråden, inte en dag för tidigt...)

    Kramar Rebecca

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja, se till att vara snäll med tänderna. Du vill inte se sådana röntgenbilder som jag fick se... :)

      Radera