tisdag 30 oktober 2012

Mike Tramp-nostalgisk

På lördag drar jag med mig Therese till Utsikten i Nynäshamn för att lyssna på Mike Tramp! Jag blev alldeles lycklig när jag såg annonsen i lokaltidningen. :) Jag har följt hans solokarriär lite sådär sporadiskt och det ska bli skitkul att höra honom och hans gitarr.


Nu kanske någon undrar vem sjutton Mike Tramp är? Jo, den första singeln jag minns att jag köpte för egna pengar var den fortfarande vackra "When the children cry" av White Lion, där just Mike Tramp var sångare. Jag var på skolresa i Göteborg emot slutet på 80-talet och köpte den i en skivaffär i köpcentret Femman. Jag lyssnade nästan sönder den där stackars skivan. :)

När White Lion upplöstes på 90-talet fortsatte Mike att spela och den typ av rock han kör nu är egentligen himla mycket bättre än den musik jag fastnade för som tonåring.

Det ska verkligen bli kul på lördag!


 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar