tisdag 2 oktober 2012

En nej-inte-fel-dag-igen-måndagslista v. 40

Igår var det så mycket i görningen, så jag glömde alldeles bort måndagslistan. Men denna vecka är jag glad över:

  • att mor och far har varit här en vecka - så mycket vi har hunnit! Tusen tack!
  • att syster har haft en härlig födelsedagsvecka i Grekland och att jag fick krama om henne och säga grattis i söndags.
  • det nylagda takteglet, de nästan färdigisolerade utbyggnaderna och vår nya fina dörr! Äntligen!
  • Victor, som tyckte att mormor och morfar kan få komma hit på lördag igen. Söta nosen.
  • den härliga dagen på Skansens höstmarknad i lördags. Gott bröd, smarriga sockerkringlor, ljuvliga ostar och världens bästa kroppkakor!
  • att det snart är dags för UnderBARA BARN-mässan. Undra vad jag kommer upptäcka för nytt denna gång... Förra året var det Amanda Egilson! :) 
  • Hugo, som raskt avancerar i simskolenivåerna. Efter två pass i första gruppen fick han byta till nästa och efter två pass där har han uppnått målen för höstterminen, så på söndag blir det guldpingvinen. Stolt mamma!
  • Jonas. Mitt hjärta.
Hos Jenny samlades flera listor igår i kommentarerna till detta inlägg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar