måndag 7 mars 2011

Härlig långhelg

Den här helgen har vi haft fullt upp med roliga saker. Det började egentligen redan i torsdags, när vi var hos Hugos blivande fru och lekte på eftermiddagen. Såna goa pussar och kramar det utdelades! Efter läkarbesöket i fredags var vi inbjudna till farmors kusin Mita, som är konstnär, och till hennes verkstad. Där fick båda killarna måla, greja med lera, dreja och gegga tämligen fritt. Hugo ringlade och målade en skål i lera, som Mita ska bränna åt honom. Jag ska visa den sedan. Vi hade verkligen jätteroligt! Och vi skötte oss visst ganska bra, för vi är välkomna tillbaka. Sådan lyx! Sedan kom vännen Linda och hennes båda barn hit och åt lunch och lekte ett par timmar. Äntligen! Vi bor löjligt nära varann, men med fyra barn, så är det väldigt ofta någon som är sjuk... Även om Hugo inte alltid är villig att dela med sig av sina leksaker (frivilligt) så tror jag att barnen hade ganska roligt ihop till slut. Jag vet att jag hade det mysigt i alla fall... I lördags var jag och Rebecca på klädbytardag i Skogås. Jag verkade ha med mig fel färg och fel storlek på kläder, för (övervägande) blå kläder i storlek 80 var inte särskilt gångbara... Ja ja, efter att bordshyran var betald hade jag ändå lite att stoppa i plånboken, eller i fickan, eftersom plånboken blivit kvar hemma. Därför gjorde jag inga stora inköp, men en "keyboard" till Victor och ett par actiongubbar och några pärlplattor till Hugo blev det, för hela 27 kr sammanlagt. Lysande affär! Och det var gôtt att få tid ihop med Rebecca - det var ett tag sedan sist. På kvällen åkte vi tillbaka till Skogås för att fira storkusinen på 14-årsdagen. Åh, god fisksoppa och smarrig choklad- och chilitårta fick vi. Mums! Massor av lek och gos och prat blev det under kvällen, som alltid. Så igår efter frukost kom mormor och morfar hit och lekte och myste med oss några timmar innan det var dags för dem att åka hem till Skaraborg igen. Det är härligt att få låna dem över en dag så här ibland, även om jag önskar att de bodde närmare, så att det kunde ske oftare. Helgen har alltså varit väldigt upptagen, men det känns som om alla aktiviteter har varit sådana som ger energi istället för att ta. Härligt, härligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar