torsdag 11 november 2010

Nytt användningsområde för lite övermogna bananer

Idag bjöd Hugo och jag på smarrig efterrätt efter middagen. Det var världens mest lättgjorda, skulle jag tro.

"Receptet" fick vi från Philofix i måndags (ca 6 min in i avsnittet). Vi fryste in skivad banan som vi sedan slängde ner i matberedaren. Vi körde den i tre-fyra minuter (fick ta i en skvätt vatten, eftersom bananbitarna var väääldigt frysta) och vips! Bananglass i semifreddo-stil. Så gott!

Och så lätt att smaksätta med annat. Vi testade kakao och hallon och fick massor av idéer hur vi ska göra nästa gång. För en nästa gång blir det garanterat!

Då ska jag försöka komma ihåg att ta kort på det goda innan vi vräker i oss. När jag kom på att jag skulle ta kort var det liksom redan slut... :)

2 kommentarer:

  1. Jag testade det också en gång, men tyvärr gick det inte hem så bra hos barnen - fast det blev ju desto mer till mig... ;) Ett tips är att ta oboj-pulver till! Mums!

    SvaraRadera
  2. Mm, det låter gott. Tack för tipset!

    SvaraRadera