söndag 11 juli 2010

Feeling hot hot...not

Hilfe my God, vad varmt det är idag. Och då har jag ändå förmånen att kunna välja var på tomten/i huset jag vill vara (har dessutom varit på barnkalas ett par timmar och där var det trots allt yttepytte svalare än här). Jonas, stackarn, har stått i solen halva dan och sågat och spikat och klängt på stegar.
Nu ska den sista panelen på plats, sedan är det takfot, tak och målning som gäller. Det tar lite längre tid än vad han hade tänkt sig, men jag är bara imponerad av att han orkar hålla i en hammare över huvud taget såna här dagar.
Hugo är nu över hos grannarna och hoppar studsmatta och springer i vattenspridare. Härligt! Victor sitter precis bredvid mig och läser i en bok om hundar. Han är definitivt en bokälskare redan. Hoppas det håller i sig!
Igår var vi på Gålö havsbad med syster och ena kusinen. Det var så skönt att vara vid svalkande vatten. Men...delar av min kropp har definitivt inte exponerats för solljus några längre stunder tidigare denna sommar. Så inatt kände jag mig lite...tja...vad ska man säga...hot. Man är ju en riktig färsking ibland! Ungarna har solkräm, ansiktet mitt är insmort, men resten av kroppen råkade jag visst glömma bort. Eftersom den är så lätt att missa... ;)
Men fötterna brände jag i alla fall inte... Undra förresten hur det skulle kännas att bränna sig i armhålorna...och hur man gör för att bränna sig där...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar