tisdag 18 maj 2010

En sån där sommar...

Jag tror att alla föräldrar förr eller senare hamnar i den situationen att man under en sommar, oavsett storlek på trädgård, har fler blommor inomhus än utomhus.

Nån som känner igen sig? En liten mamma Kristina och pappa Leif kanske...?...

En sån sommar kommer vi att ha i år...

Hugo plockar blommor hela tiden. Främst maskrosor, som han tycker är såå fina. Jag försöker lära honom att det är en blomma som det är okej att ta med rötterna på, men han lyssnar visst inte på det örat. Vackra är de i alla fall.

ungefär 43 minuter. Sen säger de tack och hej och skrumpnar ihop.

Härom dagen stod jag i köket med fönstret öppet när jag plötsligt hörde pappas barska röst: "Men Hugo, vad har du gjort?"

"Mamma ska få dom."

(Med mindre barsk röst:) "Men lilla gubben, dom där får du inte plocka. Du kan inte plocka alla blommor i hela trädgården vet du."

Så kom Hugo instövlande med denna vackra bukett bakom ryggen:

Lilla älsklingen.

3 kommentarer:

  1. Jodå, mamma Kristina känner igen sig. Det går väl an bara blommorna inte plockas hos grannen. Det är inte alla som har grannar som en Inga och en Sam. Kram

    SvaraRadera
  2. Hahaha! Tur att vi har många gullvivor här hemma, för jag vill minnas att det framför allt var det vi plockade hos dem...

    SvaraRadera
  3. Kungsängsliljor, jo jag tackar! Killen har exklusiv smak, var glad för det! ;)

    SvaraRadera