måndag 19 april 2010

Min älskade

Grattis på 30-årsdagen, mitt hjärta!

Jag är så glad att det var mig du "plockade" på dansgolvet den där kvällen för drygt åtta år sedan. Jag vill inte ens tänka på hur livet hade sett ut om jag inte hade tagit emot din utsträckta hand.

Tre månader senare föll du på knä i hallen på Juristvägen. Det var dagen innan vår skärgårdsbåtluff skulle börja. Under den resan lärde jag mig att du är en dålig vinnare i spel... Du kan inte bara vinna eller fullständigt krossa motståndaren - du måste trycka till en extra gång med en rejäl dos skadeglädje... Trots detta har vi gemensamt skaffat en hel drös sällskapsspel, för du är ändå ganska kul att spela med under tiden spelet pågår. :)

Sedan gick det snabbt - ihopflytt i min lägenhet, förlovning, husköp, bröllop, barn.

Du är så himla bra på att låta pojkarna vara med och på att hitta på saker med dem. Det är så härligt att höra er gapskratta tillsammans - du och Hugo när det är sagodags, du och Victor när ni leker och busar.

Jag är så otroligt bortskämd av dig, så att jag ibland inte tänker på allt du gör. Tack! För allt arbete du lägger ner på huset, i trädgården, med barnen, med matlagningen... Du är ju så himla bra på att laga mat!

Jag tror att du skulle kunna göra allt för dem du älskar och jag tror bestämt att du älskar mig. Ett bevis på det är väl hur du kröp omkring med bruten fot och knäskydd förra våren för att jag inte skulle behöva dammsuga när jag var höggravid... Klippte 100 meter häck gjorde du också, du tokige!

Jag är så stolt över dig - över den du är och allt du gör och gjort.

Jag älskar dig alla dagar, alla år -så länge som jag får.

/Din kvinna

2 kommentarer:

  1. ....det är så man blir tårögd....LJUVLIGT!
    bara såå bra skrivit!

    Gratta "GUBEN" från oss !

    Kramizz Nilla

    SvaraRadera
  2. Åh, vad fint!
    Är det talet från i lördags?

    Kram/
    Nina

    SvaraRadera