tisdag 27 april 2010

Allt som är blått blått...

...tycker jag är vackert!

Åh, vad jag längtar efter illandes blå lobelia som väller ut ur mina hängande blomkorgar. Just nu kämpar några penséer för att kunna se ut över kanten på nämnda korgar.

Jag besökte en närliggande plantshop igår och blev så inspirerad! Tänk när allt husgrävande är klart och man kan börja fundera på riktigt över hur trädgården ska byggas upp. Jordgubbar, vinbärsbuskar, mer magnolia, ett hav av doftpioner, klematis, lavendel, kaprifol, vit honungsdoftande klängros...

Ni ser! Hilfe my God! Finns ju hur mycket som helst som jag vill ha. Tur att trädgården har lite utrymme för sådant.

Men först ska vi få upp garaget och fixa till huset. Det är trots allt viktigare än vackra blommor och väldoft.

(Just nu i alla fall.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar