fredag 26 mars 2010

Test: Hur mycket skvätter våffelsmet?

Ungefär så här mycket om man gör på 2 dl mjöl, 2,5 dl mjölk och precis har lagt i ägget:

Även om ägget och hälften av smeten är kvar i skålen så hamnar smeten överallt. På kökssoffan, uppe på spisfläkten, på hallgolvet, på kylskåpsdörren, över hela matbordet, på mammas byxor och...ja, det syns kanske lite... (nej, det syns inte att hela diskmaskinsluckan är randig av smet, men det kan ni kanske ana ändå).

Och så här lycklig kan man bli när man inser att mamma faktiskt inte orkar bli särskilt arg på en, fast man förstör lunchplaneringen...

För varför ska jag bli arg på honom, när det är jag själv som inte fattar att han har teleskoparmar som går att fälla ut vid behov, dvs när allt är utom räckhåll... Jag blev bara väldigt tyst och insåg att jag snart kommer att ha ett väldigt rent kök och att det förmodligen var på tiden med en storstädning där i alla fall. Men idag skiner ju solen!!

4 kommentarer:

  1. hooohohohoho...hihihihihihi...waiwaiwaaaaa..

    ja ska man skratta eller gråta?? skulle nog göra både ock skulle jag tro.MEn vem kan bli arg på dessa underbara BRUNA ögon....LÖÖÖÖVELY !

    Ha en underbar helg!
    Myspys kramar i massor//Nilla

    SvaraRadera
  2. Hmm... ja, vad säger man. Men det är ju bra att du kan se det från den ljusa sidan - nu har du ju ett väldigt rent kök :)

    Badrummet KLART!
    Köket KLART!

    Innan Victor är färdig i sin framfart kommer nog hela huset glänsa ;)

    Och visst älskar vi våra små marodörer i allafall. Vad vore väl livet utan dem!

    Kram/
    N

    SvaraRadera
  3. Undra om man kan beställa lite nedsnorade fönster av honom... Det är nämligen det som BÖR göras härnäst.

    Och idag har jag hittat små vita prickar på ett nytt ställe i köket - tapeten bakom kökssoffan. Åh!! :)

    SvaraRadera