tisdag 16 mars 2010

Nu får Robert ta över!

Förbannade jävla TV!!! Kan någon berätta för mig varför det är så fantastiskt jäkla bra med digital-TV? Blaha att bilden blir så himla mycket bättre. Då måste man HA bild först!! GRRRR! Och om man nu har problem med den där jäkla digitalboxen ska man inte behöva köra självtester i tre jäkla dygn innan det ens kommer på tal att en tekniker kommer hit! AAAAAHH! Så...nu är jag lugn igen. Nu har jag gjort slut på det uppdämda behovet att svära. Igår sa vi upp vårt Viasat och idag ska det inhandlas en Boxer. I söndags morse fungerade inte TV:n och vi startade om boxen, men den ville inte fungera. Jag ringde supporten och en kille bad mig testa en del grejer - funkade inte. Då skulle vi låta den stå på över natten och se hur det såg ut nästa morgon. Igår morse funkade den inte. Jag ringde supporten, som då skickade mig ett alldeles för långt mejl med en massa självtester och felsökningsguider. Bl.a. undrade de om vi kanske hade en för gammal dator. Varför ska man behöva ha en sprillans ny dator för att titta på TV i TV:n?? Vi skulle också köra ett test vid tre olika tillfällen på dygnet, tre olika dygn. DÅ gav jag upp! Sånt där ska bara fungera i min värld! Hoppas nu att Robert gör ett bättre jobb och kommer hit ögonabums om hans Boxer krånglar. __________ Förresten har jag nu gjort det lite enklare för mina icke-bloggande vänner att lämna kommentarer, så ni som har gett upp tidigare - försök gärna igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar