lördag 27 februari 2016

Korrekturbakning

För att få en anledning att börja vilja baka igen anmälde jag mitt intresse för att korrekturbaka ett par recept till Therésia Franklins kommande serie bakböcker. Jo, det ska nämligen bli en serie med tre böcker, en om småkakor, en om mjuka kakor och en om godis. Kul! Therésia driver också bloggen Söta saker där jag brukade vara med och baka Månadens sötsak för evigheter sedan.

Förra veckan fick jag ett mejl med två recept och nu är de testade båda två.


Blondies med vit choklad och valnötter - rejält söta, men riktigt goda. 



Flygande tefat med choklad och jordnötter - en ny favorit!! SÅ goda!


Det ska bli roligt att se om dessa båda bakverk överlever korrekturbakning och bokredigering och om de finns med i de färdiga böckerna så småningom. Åtminstone de flygande tefaten har redan en given plats i mina kakburkar oavsett. 

Och visst var det härligt att bli kletig om fingrarna igen och slicka av visparna och provsmaka något alldeles nytt. På gång på gång så smått. :) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar