måndag 7 september 2015

Måndagslista v 37

Idag är det måndag och jag är glad över:

  • att båda sovrummen förhoppningsvis är färdigspacklade och redo för färg. :) 
  • helgfrukostar med gapskratt.
  • brittiska kostymdramer signerade BBC. Love love love them! 
  • att pojkarna varit på cykeltur på egen hand. Mina stora små! 

Men hörni, det finns annat, mycket större, som jag är extra glad över denna måndag, nämligen:
  • medmänsklighet
  • att jag har möjligheten att krama om mina barn varje kväll innan de somnar trygga i sina egna sängar.

Ibland behöver vi en symbol, som får oss att vakna. Bilden på den nakna flickan från Vietnam väckte oss på 1960-talet, bilden på Sarajevos "Romeo och Julia" väckte oss på 1990-talet och bilden på lille Alan har väckt oss nu. Jag önskar att jag kommer att få undervisa om detta, i slutet av mitt yrkesliv, som en vändpunkt och ett uppvaknande och en seger för medmänskligheten i vår tids historia. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar