måndag 29 juni 2015

Bye bye gamla kök!



För exakt tolv år sedan höll jag till i köket medan Jonas jobbade, fast då ägnade jag mig åt att måla om skåpen och sedan fylla dem med saker istället för att tömma som jag gör nu. :) Jonas målade skåpsluckorna och så tapetserade vi tillsammans. Då var vi nyinflyttade. Jag tycker fortfarande mycket om färgerna i köket, men nu är det dags att säga ajöss och lämna plats till kommande badrum och hall.


 I sakta mak har vi flyttat över saker från gamla köket till det nya och rensat bort sådant vi aldrig använder eller inte vill ha kvar. Man samlar på sig en del på tolv år... Det blir nog till att stå på loppis någon dag i sommar. :)


Vi tänkte sälja de gamla originalbeslagen från 50-talet och den betydligt nyare smala diskmaskinen, men 70-talsspisen slutade i princip att fungera samtidigt som nya köket blev klart och både kylskåp och micro har fått ny plats redan.


På väggen där kylskåpet står kommer dusch och toastol att hamna och där kökssoffan står blir det handfat. I den "korridor" som syns genom det gamla köksfönstret nedan blir det hall, med en ny vägg in till blivande badrummet utefter vänster sida och en garderobsvägg utefter höger sida, där spis etc finns idag.


Och snart kommer även de sista resterna av det gamla fönstret att vara borta och vi kommer att kunna gå rakt igenom här istället. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar