lördag 14 september 2013

På gång i min bloggvärld

Som någon kanske har märkt har livet börjat att återvända till Grass Cottage. Det är några specifika saker som gör att inspiration och lust börjat vakna igen:

Loppi Event "Food and Interior", med livfulla möten om att tänka nytt och starta om, väckte en hel del idéer hos mig. Jag återkommer till hela eventet alldeles snart!


Bloggmiddagen 2013 är något jag ser fram emot sååå mycket. Egentligen är det bara ett gäng bloggare som ska ut och äta middag tillsammans, men så har de båda initiativtagarna Anna och Ewa blivit alldeles galna och raggat ihop larvigt många gåvor från olika sponsorer - allt för att sätta extra piff på kvällen. Sponsorlistan verkar fyllas på var och varannan dag. Det ska bli spännande att se hur den ser ut 4/10 när det äntligen är dags! Framför allt ska det bli mysigt med en kväll ihop med goa vänner.

underBARA BARN-mässan brukar vara riktigt rolig att besöka. I år går den av stapeln 4-6 oktober. Under de senaste åren har jag upptäckt riktiga guldkorn där, till exempel Amanda Egilsons fantastiska silversmycken och Tröstisars ursöta bulglassar.



- Huset. Under sommaren har vi målat och målat och röjt och röjt och bilat bort puts  och satt upp hängrännor och gjutit plattan utanför källardörren och kommit bra mycket längre än sist jag skrev om det. Vi har dessutom hittat en gömd skatt i källaren... DET är jag sugen på att visa.

- Jobbet. Jag har inte skrivit särskilt mycket om mina tankar kring mitt yrke. Gymnasieläraryrket. Det börjar kännas som att det kanske är dags för det nu. Tjuvstartat lite har jag ju med inlägget om studentmössor. Sånt hör också yrket till. :)

Tja, ämnen att skriva om finns det helt klart. Nu är det bara att kavla upp ärmarna och sätta igång!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar