torsdag 6 december 2012

Nutella-cupcakes i present

För ett par veckor sedan gick en av mina kollegor på tjänstledighet. Med sig fick hon denna vackra ask...


...som var fylld med detta:




Nutella-cupcakes i vintertappning.

Till 24 stycken små gjorde jag en sats chocolate cupcakes. Receptet jag brukar använda är ur Leila Lindholms bok A piece of cake och det finns att läsa här.

Till frostingen använde jag:

100 g philadelphiaost
175 g nutella

Jag vispade osten och nutellan mjuk och fluffig med elvisp och bredde sedan ut frostingen på avsvalnade cupcakes. Snöflingorna jag dekorerade med finns att köpa i välsorterade mataffärer (ihop med tre andra sorter i en liten burk), de fina formarna kommer från Panduro och den rosa asken är från början en Glossybox.


Jag bör kanske tillägga att presenten blev uppskattad. ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar