tisdag 25 september 2012

Nötchokladrutor i Kakjuntan

Denna månad i Kakjuntan skulle vi baka något som minner om barndomen. Jag minns många kakor, bakade av både mor, mormor och farmor, och en av dem är farmors segtunna nötchokladrutor. Eftersom jag ganska nyss fått farmors gamla "Sju sorters kakor", där hon strukit under just Nötchokladrutor, så kändes det naturligt att baka dessa.


De blev förvisso goda, men de blev inte ALLS som farmors! De blev nästan som brownies, tjocka och sockerkaksmjuka. Jag misstänker att det är ett problem som är lätt att åtgärda - jag tror nämligen att farmor helt enkelt använde en större form. Då blir ju kakan automatiskt tunnare. Så det ska jag tänka på att göra nästa gång.


Om du nu blir sugen på att kika närmare på receptet, så hittar du det här!
 
 
 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar