fredag 18 november 2011

Datordimma

Denna arbetsdag har bara försvunnit in i en datateknisk dimma. När jag kom till jobbet imorse och startade min bärbara dator fanns inte mina mappar på skrivbordet. Mitt serverutrymme har varit fullt och jag har inte sparat allt gentemot servern, utan har haft en del liggande enbart på skrivbordet... Häpp! Jag har dessutom haft datorn full med foton på barnen pga ett utdraget databyte därhemma och nu är dessa bilder också väck. Verkar det som. De finns väl någonstans bland allt annat, men de är inte där de ska finnas. (Korkat är det ju förstås att inte se till att ha en massa säkerhetskopior på foton med barnen, men sånt kommer man ju alltid på i efterhand.)

Huvudvärk, kallsvettningar och ont i magen.

Blä!

Jag tycker om den tekniska utvecklingen och omfamnar den (nästan) till fullo, men den gör mig också väldigt sårbar.

Jag vet nästan inte hur jag har genomfört dagens lektioner, men jag har ett svagt minne av att det har gått ganska bra, fastän vackra instruktioner, kloka planeringar och välarbetade PowerPoint-presentationer har gått om intet. Tur att whiteboarden inte är nedmonterad!

Nu ska jag åka hem och andas lite och skaffa tilltro till att allt kommer att lösa sig på måndag. Datakillarna kommer nog på nåt! :)

...och så ska jag ju på kalas! Grattis, kära svärmemor, på din födelsedag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar