måndag 3 oktober 2011

Måndagslista v. 40

Idag är jag himlans glad över:
  • all hjälp vi har fått av pappa den gångna veckan. Hämta material, hjälpa till att lägga dränering (med allt vad det innebär), hämta och lämna på dagis, trädgårdsarbete... Ovärderligt!
  • det mysiga kalaset vi var på i lördags. Några timmar går snabbt när man har trevligt.
  • att vi har haft ytterligare en vecka med strålande väder.
  • att mamma också har varit här ett par dagar. Med både mormor och morfar på plats ser man knappt röken av barnen... :)
  • mina närmsta kollegor, som alltid ställer upp och sätter eleverna i centrum.
  • våra goda storstora äpplen! Äntligen är de ätklara! (Så nu lär man ha magont pga för mycket äppelpaj ett tag framöver.)
  • den underbara söndagen i skogen vid Gålö havsbad, med mor, far, syster med familj och mina pojkar. Trattkantareller i överflöd, mogna lingon och ännu välsmakande och fina blåbär.
  • att jag inte behövde rensa en enda trattkantarell! Nu ligger de, sisådär en två kilo, förvällda och fint paketerade, i frysen och väntar på att användas. Tack, mamma!
  • att Victor och Hugo är världens goaste ungar.
  • bulldoften som sprider sig i köket i detta nu. Det krävs inte så mycket mer för att göra mig lycklig.
  • Jonas. Du förtjänar verkligen några dagars avkoppling på Gotland, mitt hjärta!
  • att vi får efterlängtat kompisbesök i helgen. Hugo laddar för fullt!
  • den stora bebismagen som var och hälsade på igår. Barnens lillkusin är på gång nu... (Jaja, en dryg månad kvar egentligen, men för mig som inte är gravid kommer tiden att gå fort. Värre blir det väl för min käre svåger och hans T! Hihi!)
  • att jag har så himlans mycket att vara glad över. Frisk är jag också. :)
Hos Jenny hittar du som vanligt fler listor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar