fredag 28 januari 2011

Leva livet!

Nu ikväll har jag och syster varit på den nyskrivna musikalen Leva livet på Chinateatern i Stockholm, med bl.a. Malena Laszlo, Christine Meltzer, Linus Wahlgren och Lisa Werlinder. Åh, den var så himla bra!!!
All musik är svenska 80-talshit, så man kunde ju sjunga med i allt. Och vilka artister det var på scen! Vilket drag! Och vilka fantastiska dansare! Som syster sa efteråt: Man vill ju bara gå upp på scenen och krama om dem allihop.
Den var också väldigt rolig! En av skådisarna (Alexander Stocks) lurade åtminstone två av sina medspelare till skratt - så där så att de "tappade rollen" - åh, det tycker jag är hysteriskt kul! Men den roligaste av alla var en biroll, figuren Johnny. Han hade sånt härligt kroppsspråk och var helt galen, ja det går förstås inte att förklara helt...men jag kommer att skratta gott länge i tanken på honom. Den spelas tyvärr bara till 26 mars, men jag skulle gärna vilja hinna se den igen! Nån som hänger med? Och, ja just det, tack så hemskt mycket för julklappen, mamma och pappa! Vi hade skitbra platser - nästan i mitten på rad 2 på parkett. Vi tar en sån till, tack! :)

1 kommentar:

  1. åååå guuuuuud va kul det låter.Kan tänka mig att ni blev nostalgiska.
    ja vill ja vill ja vill !!!

    Har laddat ner en skiva med OKEJ låtar från 80-talet som jag lyssnar på när jag tränar...lovely!
    & en & annan Europe låt.

    Härligt att du & Jes har sån go kontakt.. ♥

    Puss & kram

    SvaraRadera