lördag 11 december 2010

Inskolning och mysdag

Nu är plutten inskolad och klar. Igår hade han första heldagen på förskolan utan lilla mamma. Och det hade förstås gått gôrbra. När jag kom för att hämta honom, tittade han på mig som om...ja, jag vet inte..."jaha, är du här nu igen?". Han var inte ett dugg brydd om mig. Han är stor nu, min lille skrutt. Efter en vecka med extra mycket fokus på lillebror har jag idag haft en heldag med bara storebror och avstängd mobiltelefon. Så härligt! Vi tog pendeltåget till Södra station, promenerade till Slussen, åkte färjan över till Djurgården, gick mot Galärparken och landade i Vasamuséet. Där gick vi och skrotade i ett par timmar. Besökte presentbutiken tre gånger (med Hugos egen plånbok) och kom därifrån med en gosedjurssvartråtta, ett vykort och en magnet. Åt pannkakor och drack festis. Tog ett varv till runt skeppet... Vi hade inga tider att passa alls, så vi hade verkligen tid att just skrota omkring tillsammans och bara vara. Vi behövde det. Han behövde det. Han behövde en mamma som inte for omkring för att bli klar med allt och som inte fräste för att han inte höll samma tempo. Idag har det varit han som har bestämt tempot. Det borde han få göra oftare... Älskade ungar. Jag inser redan att de alltid kommer att vara stora men små i mammas ögon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar