tisdag 7 september 2010

Äntligen...

...sover mina barn. Puh! Jag skulle lägga båda två idag. Det händer titt som tätt och brukar inte vara några problem. Victor somnar så fort vällingen är uppdrucken och så lägger man honom i sängen. In i Hugos rum, saga i soffan och sedan puss och godnatt. Idag ville Victor inte sova. Vi började 19.10 med välling och 20.35 gav han upp. Skruttunge! Under tiden tittade tappre Hugo på ett inspelat avsnitt av Supersnällasilversara och Stålhenrik och lyssnade på musik uppkrupen i sängen sitt rum (med hörlurar). Jag var ute hos honom vid ett par tillfällen, när jag trodde att Victor sov, så vi hann att läsa en kortkort saga (passande nog Läggdags Viggo om en liten kille som inte vill sova) och gosa tre sekunder i soffan. När sedan den där lillskrutten väl sov gick jag in till tappre Hugo och kramades och pratade lite innan vi släckte lampan. Han stensomnade på två röda - den lille tappre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar